Wydział
  • Władze Wydziału
  • Rada Wydziału
  • Struktura
Projekty/Granty
  • Faith
  • EquAlley
  • Intercultural Competence Development for Adult Education (IntCult)
  • Science Hub UŁ
  • Compusel
  • GainKids
  • Learning from European lives
  • Educating Adults Against Stereotypes
  • Strategia Rozwiązywania Problemu Bezdomności w Łodzi
  • Social Problems and Social Work in Germany and Poland
  • T-Factor - Horizon 2020
  • Horyzont Europa
  • eMediator
  • Badania porównawcze funkcji programów międzynarodowych w Polsce
  • Zastosowanie rzeczywistości wirtualnej i stymulacji bilateralnej w redukcji stresu u osób dorosłych
  • Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej
  • Spring School
  • Europejska Platforma promująca dobre samopoczucie i zdrowie w pracy – Empower
Promocja Wydziału i Współpraca z Otoczeniem
  • Nagroda im. Prof. Ryszarda Więckowskiego
  • Artykuły i wywiady
  • Multimedia
Nauka i badania
  • Program Zdolny Uczeń Świetny Student
  • Science-ON
  • UZO Uniwersytet Zawsze Otwarty
Konferencje naukowe
  • XI Seminarium Metodologii Pedagogiki
  • Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w edukacji, kulturze i społeczeństwie.
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Wydział
    • Władze Wydziału
    • Rada Wydziału
    • Struktura
  • Projekty/Granty
    • Faith
    • EquAlley
    • Intercultural Competence Development for Adult Education (IntCult)
    • Science Hub UŁ
    • Compusel
    • GainKids
    • Learning from European lives
    • Educating Adults Against Stereotypes
    • Strategia Rozwiązywania Problemu Bezdomności w Łodzi
    • Social Problems and Social Work in Germany and Poland
    • T-Factor - Horizon 2020
    • Horyzont Europa
    • eMediator
    • Badania porównawcze funkcji programów międzynarodowych w Polsce
    • Zastosowanie rzeczywistości wirtualnej i stymulacji bilateralnej w redukcji stresu u osób dorosłych
    • Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej
    • Spring School
    • Europejska Platforma promująca dobre samopoczucie i zdrowie w pracy – Empower
  • Promocja Wydziału i Współpraca z Otoczeniem
    • Nagroda im. Prof. Ryszarda Więckowskiego
    • Artykuły i wywiady
    • Multimedia
  • Nauka i badania
    • Program Zdolny Uczeń Świetny Student
    • Science-ON
    • UZO Uniwersytet Zawsze Otwarty
  • Konferencje naukowe
    • XI Seminarium Metodologii Pedagogiki
    • Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w edukacji, kulturze i społeczeństwie.
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Brak elementów do wyświetlenia
  • Uniwersytet Łódzki
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Strefa kandydata
  • Oferta studiów

Psychologia

Niestacjonarne (zaoczne) Jednolite studia magisterskie (5-letnie)
Limit miejsc: 60 (min. 30)
  • Opis
  • Specjalności
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

Jednolite studia magisterskie na kierunku PSYCHOLOGIA trwają dziesięć semestrów i kończą się nadaniem tytułu zawodowego magistra.

Zasadnicze cele kształcenia:

  • przekazanie gruntownej wiedzy teoretycznej, obejmującej podstawowe działy psychologii i co najmniej jedną – wybraną przez studenta – specjalność
  • wykształcenie umiejętności wykorzystywania wiedzy z zakresu teorii i metodologii badań w praktyce psychologicznej;
  • wykształcenie umiejętności planowania i przeprowadzania badań empirycznych;
  • wykształcenie umiejętności konstruowania diagnostycznych narzędzi psychologicznych oraz analizowania wyników badań;
  • wykształcenie postaw zakładających działanie zawodowe zgodne z kodeksem etycznym psychologa;
  • wykształcenie postawy ciągłego rozwoju i dokształcania się w toku rozwoju zawodowego.

Absolwenci mogą kontynuować kształcenie w ramach studiów podyplomowych i szkół doktorskich.

Specjalności

  • PSYCHOLOGIA RODZINY I BLISKICH ZWIĄZKÓW

Pozwala zdobyć wiedzę: potrzebną do rozumienia współczesnych ujęć rodziny i bliskich związków oraz ich odniesienia do innych nauk, np. psychologii społecznej, socjologii, prawa; dotyczącą koncepcji rodziny, bliskich związków i procesu zmian oraz uwarunkowań zaburzeń w nich występujących; potrzebną do rozumienia rodziny prawidłowo funkcjonującej i dysfunkcyjnej; dotyczącą holistycznego ujmowania rodziny i nietradycyjnych form życia rodzinnego; dotyczącą różnych szkół psychoterapeutycznych; na temat różnych metod i technik pomocy psychologicznej w przypadku zaburzeń związanych z funkcjonowaniem rodziny ujmowanej jako system.

  • PSYCHOLOGIA ZDROWIA I KLINICZNA

Pozwala zdobyć wiedzę o koncepcjach zdrowia i choroby, zdrowia psychicznego i zaburzeń psychicznych, normy i patologii, potrzebną do rozpoznawania i właściwego klasyfikowania zaburzeń, do zrozumienia holistycznego podejścia do zdrowia, zachowań prozdrowotnych i antyzdrowotnych oraz czynników warunkujących te zachowania. Absolwent tej specjalności posiada wiedzę na temat metod i sposobów promocji zdrowia, różnorodnych programów profilaktycznych, w tym zasad ich konstruowania, przeprowadzania i ewaluacji.  Ponadto poznaje różne rodzaje, metody i techniki pomocy psychologicznej stosowane w przypadku zaburzeń związanych ze zdrowiem i funkcjonowaniem w roli chorego; poznaje także zasady doboru i adekwatnego zastosowania odpowiednich metod do określonych problemów i potrzeb jednostki czy grupy. Podczas zajęć w ramach specjalności studenci nabywają umiejętności związane z udzielaniem pomocy psychologicznej i wyborem metod terapii odpowiednich do określonego problemu czy potrzeb jednostki lub grupy. Uczą się także stosowania podstawowych technik terapeutycznych.

  • PSYCHOLOGIA BIZNESU I KARIERY

Pozwala zdobyć wiedzę na temat rozwoju zawodowego człowieka, podstawowych teorii wyboru zawodu, zagadnień dotyczących przebiegu i finalizowania kariery zawodowej oraz problemów towarzyszących zjawisku bezrobocia. Pozwala także poznać prawidłowości rządzące zachowaniem człowieka w organizacji (w zakresie komunikacji, funkcjonowania grup w ramach organizacji, konfliktów i ich rozwiązywania, władzy i kierowania, kultury organizacyjnej, podstaw planowania i podejmowania decyzji). Absolwent posiada wiedzę na temat zarządzania personelem, także w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, zna teorie i koncepcje rekrutacji oraz selekcji pracowników, a także zasady ewaluacji pracy, motywowania i rozwijania potencjału pracowników. Potrafi również identyfikować oraz proponować rozwiązania zadań i problemów w różnych kontekstach sytuacyjnych i organizacyjnych w zakresie: rekrutacji i selekcji pracowników, tworzenia efektywnych zespołów i organizacji, motywowania pracowników, zmian i kryzysów w organizacji. Absolwent posiada umiejętności diagnozowania psychologicznych problemów pracowników i organizacji, zna odpowiednie narzędzia diagnostyczne i potrafi się nimi posługiwać, potrafi także zaproponować rozwiązania problemów w różnych kontekstach sytuacyjnych i organizacyjnych.

Główne przedmioty

  • Wprowadzenie do psychologii 
  • Historia myśli psychologicznej 
  • Emocje i motywacja
  • Neurobiologiczne mechanizmy zachowania człowieka 
  • Osobowość 
  • Psychologia społeczna
  • Psychologia stresu
  • Psychologia zdrowia
  • Psychopatologia i psychologia kliniczna
  • Psychologia rozwoju człowieka
  • Podstawy diagnozy psychologicznej
  • Etyka w psychologii stosowanej i badaniach naukowych 
  • Pomoc psychologiczna 

Sylwetka absolwenta

Absolwent PSYCHOLOGII posiada zarówno wiedzę, jak i umiejętności w zakresie metodologicznym, etycznym, teoretycznym oraz aplikacyjnym w dziedzinie psychologii. Wykazuje gruntowną znajomość metodologicznych podstaw diagnostyki psychologicznej. Jest przygotowany teoretycznie oraz praktycznie do prowadzenia działań badawczych i diagnostycznych. Potrafi korzystać oraz konstruować samodzielnie narzędzia diagnostyczne, rozwiązywać problemy dotyczące jednostki i grup społecznych. Zna teorie opisujące i wyjaśniające zachowanie człowieka. Ponadto absolwent dysponuje gruntowną wiedzą z zakresu wybranej specjalności.

Zasady przyjęć

Kandydaci będą kwalifikowani na podstawie złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku zbyt dużej liczby chętnych zasady przyjęć takie same, jak na studia stacjonarne. Studia od IV semestru będą realizowane w ramach specjalizacji, których wykaz będzie corocznie podawany do wiadomości.

Co dalej?

  • PORTAL REKRUTACYJNY
  • STREFA KANDYDATA
  • POZOSTAŃMY W KONTAKCIE

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutacja.wnow@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 665 57 20

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Nauk o Wychowaniu

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Sklep UŁ
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność
  • Mapa Strony

ul. Pomorska nr 46/48
91-408 Łódź

tel: 42/665 57 22

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności