Studia są odpowiedzią na pilne zapotrzebowanie szkół – zwłaszcza włączających oraz integracyjnych – na kompetentnych specjalistów, którzy potrafią sprostać nowym postaciom specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu, opóźnieniami rozwoju mowy, deficytami kompetencji i sprawności językowych i komunikacyjnych. Ich celem jest wyposażenie słuchaczy w aktualną wiedzę teoretyczną i metodyczną oraz wypracowanie umiejętności praktycznych, koniecznych do kierowania procesem rozwoju językowego dzieci i młodzieży z tego rodzaju zaburzeniami.
Ważnym celem studiów jest wymiana doświadczeń nauczycieli oraz przeprowadzenie zespołowych badań pedagogicznych w działaniu, pozwalających na wspólne wypracowanie zestawów wypróbowanych narzędzi do diagnozowania indywidualnych potrzeb uczniów z uszkodzeniami słuchu i opóźnieniami przyswajania języka, przykładowych indywidualnych programów i pomocniczych materiałów dydaktycznych.
Dokumenty można składać do 30 marca 2022 r. w sekretariacie Katedry Historii Wychowania i Pedeutologii, na Wydziale Nauk o Wychowaniu UŁ, Łódź, ul. Pomorska 46/48, budynek B, pokój 110, Tel. 42 665 50 64 / Fax 42 665 50 69 u pani mgr Karoliny Kaczmarek.
Więcej informacji na stronie Wydziału.
Materiał: Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ